استفاده از پوشش های بدن نما و محرک، آسیب پذیری زنان را افزایش میدهد یا کاهش؟

به گزارش روابط عمومی برنامه تلویزیونی چراغ، نهمین و دهمین قسمت فصل سوم برنامه چراغ یکشنبه ۱۷ و سه شنبه ۱۹ مردادماه بروی آنتن شبکه ۵ سیما می رود. طبق روال فصل سوم برنامه که هر هفته یکی از چالشها و مسائل جدی شبکه مسائل عفاف و حجاب مورد بررسی قرار می گیرد، این هفته نیز برنامه چراغ چالش جدیدی را مورد بررسی قرار داده که سوال نظرسنجی برنامه هم محسوب میشود و عبارتست از:
استفاده از پوشش های بدن نما و محرک، آسیب پذیری زنان را افزایش میدهد یا کاهش؟
الف) افزایش
ب) کاهش
چالش این هفته با حضور میهمانان ارجمند سرکار«خانم امیری» از اساتید محترم دانشگاه، مشاور، روانشناس، دارای بیش از ۱۰سال سابقه‌ و تجربه‌ی مشاوره در حوزه‌ی خانواده و زنان و همچنین کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت خواهند بود. میهمان دیگر این هفته سرکار«خانم جهانی» فارغ التحصیل رشته علوم انتظامی هستند که در نیروی انتظامی نزدیک به دو دهه به عنوان مشاور و مددکار اجتماعی زنان و دختران آسیب دیده مشغول فعالیت اند.
«امیری» با اشاره به مبحث فیزیولوژی انسان و دو نوع لذت آنی و دائمی در بدن، قائل شد پیامدهای استفاده از پوشش های بدن نما و محرک، آسیب زاست و آسیب‌پذیری در بحث لذت آنی می‌گنجد. لیکن در لذت دائمی، سیستم احساس خرسندی و رضایت متفاوت است. لذا در بحث لذت‌ها، خانم‌ها از منظر توجه، توجه‌شان به احساس لذت دائمی و خرسندی بیشتر هست و آقایان لذت آنی. از سویی کنترل غریزه‌ی‌ جنسی برای خانم‌ها نسبت به آقایان راحت‌تر هست. پس با توجه به اینکه خانم‌ها خرسندی و یک حالت تعهد و لذت دائمی را جست‌و‌جو می‌کنند، کنترل بیشتری روی بحث غرایز جنسی دارند. وی اظهار داشت انسان در روابط خود با دیگر افراد باید همیشه حد و حدودی را رعایت کند، برخی می گویند: “فرقی نمی‌کند تو مثل خواهر من یا مثل دخترم”. این مثل هم بودن، نشان از عینیت و واقعیت نیست مثل و مانند را نمی‌توانیم این طور معنا کنیم؛ چرا که آسیب های جبران ناپذیری دارد. در این راستا همه افراد جامعه اعم از زن و مرد باید نقش و مسئولیت خود را بشناسند و بپذیرند تا با حضور مسئولانه در اجتماع و حفظ حریم‌هایی که خداوند به عنوان خالق بشر تعیین کرده است، هم سلامت روان افراد جامعه تامین و حفظ شود، از بروز این آسیب ها پیشگیری خواهد کرد. لذا دچار غفلت روشن‌فکرانه نشویم و به خالقمان که ما را آفریده و توصیه کرده به حفظ حریم‌ها اعتماد کنیم.
«جهانی» نیز با اشاره به بسترهایی که منجر به بروز آسیب هایی برای زنان و دختران جامعه می شود که از آن جمله کمبود محبت در خانواده ها، کم اعتقادی، عدم رعایت حد و مرز در روابط بین دو جنس و بعبارتی فقر فرهنگی، زمینه ساز آسیب های روحی روانی و حتی جسمانی شدید و ایجاد بحران برای زنان و دختران می شود. وقتی محرک های جنسی در جامعه بیشتر شود، رفتارهای بیمارگونه نیز طبیعتاً افزایش می یابد. نیاز به دیده شدن در زنان و نیاز به دیدن در مردان یک امر ذاتی و طبیعی است و همچون سایر نیازهای غریزی انسان در وجود آنهاست. اینگونه نیست که با تغییر نوع پوشش زنان، این میل و غریزه عادی شده و انسان دیگر تمایلی در این بُعد نداشته باشد. بهترین راهکار برای مقابله با بروز آسیب ها و کنترل غریزه جنسی تشکیل خانواده و ازدواج است.
لازم بذکر است برنامه چراغ، به تهیه کنندگی مصطفی هیودی و سردبیری محمدحسن زمان وزیری و نویسندگی نعیمه اسلاملو کاری از گروه اجتماعی شبکه ۵ سیما است و فصل سوم آن در ۵۲ قسمت تهیه و یکشنبه و سه شنبه هر هفته حوالی ساعت ۹ شب تماشایی خواهد شد.

منبع: روابط عمومی برنامه تلویزیونی چراغ

برچسب:
آسیب پذیریبرنامه چراغپوشش های محرکزنانعفاف و حجاب

اشتراک گذاری: 

پست پیشین
گوهر پاک دوره نوجوانی تشنه تبیین حقایق دین
پست بعدی
پرهیز از غفلت روشنفکرانه در حد و حدود روابط اجتماعی برای حفظ سلامت روان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Enter Captcha Here : *

Reload Image

فهرست