تأثیر حذف قانون حجاب در افزایش یا کاهش امنیت در جامعه و آرامش در خانواده

به گزارش روابط عمومی برنامه تلویزیونی چراغ، بیست و سومین و بیست و چهارمین قسمت فصل سوم برنامه چراغ یکشنبه ۴ مهر و سه شنبه ۶ مهر ماه بروی آنتن شبکه ۵ سیما می رود. طبق روال فصل سوم برنامه که هر هفته یکی از چالش ها و مسائل جدی شبکه مسائل عفاف و حجاب مورد بررسی قرار می گیرد، این هفته نیز برنامه چراغ چالش جدیدی را مورد بررسی قرار داده که سوال نظرسنجی برنامه هم محسوب می شود و عبارتست از:
حذف قانون حجاب ایجاد امنیت در جامعه و آرامش در خانواده را افزایش می دهد یا کاهش؟
الف) افزایش می دهد.
ب) کاهش می دهد.
چالش این هفته با حضور میهمان ارجمند «مهسا جمشیدی» از بانوان نخبه کشورمان که دارای رتبه تک رقمی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بوده و مقطع کارشناسی ارشد حقوق بین الملل را در امریکا گذراندند و سپس به فراخور شرایط تحصیل و زندگی به اتفاق همسرشان در ژاپن زندگی می کنند و در عرصه فضای مجازی هم فعالیت دارند، خواهد بود.
جمشیدی در رابطه با ضرورت وجود قانون در بحث پوشش گفت: موضوعاتی که رنگ و صبغه ی اجتماعی دارند و از سویی تاثیرات مهم اجتماعی نیز بر جای می گذارند به هیچ وجه صرفاً با فرهنگ سازی حل نمی شود. بلکه مستلزم وضع و اجرای قوانین است، حجاب نیز یک مساله اجتماعی است. قوانین و محدودیت ها در تمام کشورها وجود دارد با این تفاوت که در کشورهای غربی بر پایه اهداف و امیال دنیوی و منافع مادی آنها است و در کشور ما قوانین بر مبنای احکام اسلامی وضع می شود. اگر قانون در کنار فرهنگسازی اجرا شود طبیعتاً کمترین آسیب را به افراد جامعه می رساند. زندگی اجتماعی باید نظام مند و دارای قانون باشد. برای مثال در مسئله رانندگی اینهمه فرهنگسازی می شود اما آیا همه مشکلات راهنمایی و رانندگی صرفاً با فرهنگسازی حل شده است؟ در مورد پوشش هم اینگونه است و همه کشورها قانون دارند. این نشان می دهد در مسئله پوشش نیز در کنار فرهنگسازی باید قوانینی وجود داشته باشد و تعارف بردار هم نیست!


لازم بذکر است برنامه چراغ، به تهیه کنندگی مصطفی هیودی و سردبیری محمدحسن زمان وزیری و نویسندگی نعیمه اسلاملو کاری از گروه اجتماعی شبکه ۵ سیما است و فصل سوم آن در ۵۲ قسمت تهیه و یکشنبه و سه شنبه هر هفته حوالی ساعت ۹ شب بروی آنتن می رود.
برای شرکت در نظرسنجی برنامه، نظرات و پاسخ خود را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۵۴۷ ارسال فرمایید.

منبع: روابط عمومی برنامه تلویزیونی چراغ

برچسب:
آزادیبرنامه چراغزنانعفاف و حجابفرهنگسازیقانونمحدودیت

اشتراک گذاری: 

پست پیشین
برگزاری کارگاه های مختص پروژه حجاب در فضای مجازی
پست بعدی
تأمین و حفظ سلامت اجتماعی افراد در کش و قوس فرهنگسازی یا اجرای قوانین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Enter Captcha Here : *

Reload Image

فهرست