دختران و زنان مسلمان تکه هایی از پازل مقاومت در برابر استعمار طاغوتی غرب

به نقل از روابط عمومی برنامه «چراغ» شبکه ۵، این برنامه در هفته جاری میزبان «مهسا جمشیدی» از بانوان نخبه کشورمان که دارای رتبه تک رقمی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بوده و کارشناسی ارشد حقوق بین الملل را در امریکا گذراندند و سپس به فراخور شرایط تحصیل و زندگی به اتفاق همسرشان در ژاپن زندگی می کنند و در عرصه فضای مجازی هم فعالیت دارند، بود.
جمشیدی با اشاره به اینکه زنان ایرانی بیشتر از زنان سایر کشورها به سمت جلوه گری و آرایش های بعضاً نامتعارف و نامناسب روی آورده اند گفت: برخی مدعی هستند چون در ایران قوانین پوشش و عفاف محدودیت هایی برای زنان دارد همین امر سبب شده است که زنان حریص تر شده و بیشتر به سمت آرایش و جلوه نمایی و حتی تنوع طلبی در پوشش روی آورند و به عبارتی دیگر در جنگ با این قوانین هستند. اما باید گفت برای تحلیل یک مسئله اجتماعی باید جنبه های مختلف آن را بررسی کرد؛ اینکه صرفاً گفته شود وجود قوانین علت وضعیت فعلی برخی از بانوان است، نادرست است. اگر قانون در کنار فرهنگسازی اجرا شود طبیعتاً کمترین آسیب را به افراد جامعه می رساند؛ به عبارتی دیگر باید در کنار فرهنگسازی قوانین را به روشنی وضع و از اجرای آنها حمایت کرد که متاسفانه از جنبه حمایت و اجرای قوانین کوتاهی شده است ولی عوامل دیگری نیز مؤثر است.
وی خاطر نشان کرد: اینگونه نیست که زن غربی میل و نیاز به جلوه گری و خودنمایی را از دست داده باشد بلکه آن نیاز ذاتی زیبا دیده شدن در تمام زنان وجود دارد ولی به لحاظ موقعیت جغرافیایی که مثلاً در شرق پوستشان روشن است و… همچنین به دلیل تفاوت در فرهنگ، رویکردها متفاوت است؛ در واقع در فرهنگ اروپایی و غربی زن پوشش خاصی دارد ولی در خاورمیانه و در فرهنگ عربی زن وقتی می خواهد جلوه گری کند، آرایش های غلیظ تری استفاده می کند. تفاوت در سبک آرایش کردن بیش از آنکه مربوط به حیطه ی قانونی هر کشوری باشد، به سنت های قدیمی آن ملت ها بر می گردد و در هر جامعه ای نوع فرهنگ ها متفاوت است. نکته دیگر اینکه تفاوت حمایت اقتصادی ائی که خانواده ها از زنان و دختران می کنند، بسیار مهم است؛ در ایران دختران تا قبل از ازدواج توسط پدر و بعد از ازدواج هم از جانب همسر حمایت مالی می شوند و بخشی از آن حمایت مالی را صرف زیبایی خود می کنند. مثلاً امروزه چقدر کاشت ناخن در میان زنان ایرانی رواج پیدا کرده است؟ چقدر خانم ها هزینه می کنند و برای این کار وقت می گذارند؟ شاید باور این مسئله سخت باشد که در خارج اینگونه نیست و شاید نتوان ده تا خانم را دید که مثلاً ناخن کاشته باشند! آنجا چنین فرهنگی نیست چون مردم عادی چنین پولی ندارند که در این زمینه هزینه کنند. در حالی که در کشور ما حتی در میان اقشار متوسط هم بخاطر حمایتی که از طرف خانواده ها می شود خیلی راحت زنان به این سمت روی می آورند، ولی در کشورهای دیگر، دختران از ۱۸ یا ۱۹ سالگی دغدغه اقتصادیشان شروع می شود، برای تامین شهریه دانشگاه، یا گرفتن مراسم عروسی خوب ولی در ایران این مسائل، جزئی از وظایف پدر و مادر محسوب می شود. لذا این حمایت اقتصادی سبب می شود دختران و زنان ایرانی راحتتر برای این مسائل پول خرج کنند.
جمشیدی یادآور شد: البته نمی توان گفت این مسائل خیلی ارتباطی به قوانین ندارد اما باید گفت تنها عاملش قانون نیست. هجمه هایی که منجر می شود زنان زیبایی هایشان را به نمایش بگذارند نیز بسیار است. نکته ای که نباید از آن غافل بود این است که در امریکا و یا ژاپن افراد جامعه برای دیدن سریال ها و شبکه های تلویزیونی باید پول پرداخت کنند و خیلی نادر است که شبکه ای به صورت رایگان در دسترس آنها باشد؟! با این وجود چه دلیلی دارد که در ایران دهها شبکه فارسی زبان ماهواره ای رایگان وجود دارد، برنامه سازان این شبکه ها دنبال چه چیزی هستند؟
جمشیدی تصریح کرد: به نظر می رسد مردم ایران بر خلاف خیلی از مردم دنیا یک ویژگی ایی بنام «مقاومت» دارند؛ مردم ایران در برابر ریاست و خدایی غرب ایستادند و گفتند خدای هر که هستی باش ولی خدای ما نباش! ما می خواهیم مستقل باشیم و این امر برای سیاستمداران غربی خیلی گران تمام شد. دختران و زنان با حجاب نیز، تکه هایی از پازل مقاومت هستند و یکی از راه های شکستن مقاومت و به عبودیت گرفتن مردم توسط طاغوت یا همان خدایگان غربی، حذف فرهنگ حجاب از بین زنان و دختران ایرانی و به فساد کشیدن زن و مرد ایرانی در پی آزادی روابط است، شبیه آنچه در اروپا و امریکا امروزه مشاهده می شود، زن و مرد در کنار هم خوش باشند، سرگرم لذت باشند! تمام طول هفته را به سختی کار کنند تا آخر هفته و روز تعطیل سرگرم لذت و هوس خود باشند و کاری به کار سیاستمداران و قدرت طلبان نداشته باشند. فقط ان فشار کاری یک لحظه از آنها دور شود، تنها تفریحشان این است. مردم ایران خدایی غرب را نپذیرفتند لذا سیاستهای کلی غرب در تلاش هست با هجمه های فرهنگی فرصت تفکر را از مردم بگیرد.
این فعال مجازی در پاسخ به این سوال که برخی مدعی هستند که در غرب آزادی وجود دارد و هیچ مشکلی هم پیش نیامده است، گفت: منظور از اینکه مشکلی ندارند چیست؟ آیا به این معنی است که همه ی مردم امنیت دارند و بی حجابی عادی شده است؟ یا اینکه الان دغدغه آنها چیست؟ یا به این معنی است که آنها آمادگی دارند که پای با ارزش ترین مسائلشان بایستند و جان بدهند؟ اگر اینگونه است پس اینهمه آمار تجاوز و فساد برای چیست؟ یا آموزش روش های ضد بارداری به دختران نوجوان برای چیست؟ بر اساس واقعیت های فعلی جامعه ما درست است که ممکن است اتفاقاتی هم در جامعه ما رخ دهد اما درصد ابتلای کشور ما چقدر است؟ چند درصد از خانواده های ما به این مشکلات مبتلا هستند؟ به عبارتی اگر هم این اتفاقات رخ می دهد در کجا اتفاق می افتد؟ طبیعی است خانواده هایی که به قوانین اسلام پایبند نیستند، به سمت زندگی غربی روی آورده اند و به دنبال لذت های سطحی و دم دستی تر می روند، آرامش های بلند مدت را از دست خواهند داد. نکته ی دیگری که باید اشاره کرد این است که در کشوری مثل امریکا نیز تعرض و تجاوز جرم محسوب می شود اما مسئله این است که فرهنگ بی بند و باری و روابط خارج از ازدواج تا زمانی جرم محسوب می شود که یکی از طرفین راضی نباشد ولی وقتی هر دو طرف راضی هستند قانون هیچ محدودیتی ندارد؛ چون سیاست کلی این کشورها بر این است که مردم را سرگرم این لذت ها کنند چون برای سیاستمداران منافعی دارد. شاید دو دهه پیش آنچه در سریال های تلویزیونی مشاهده می شد این بود که نهایتاً دختر و پسری عاشق هم می شدند و با هم ازدواج می کردند. روابط عاشقانه و عشق ها این چنین بود مثل قصه دیو و دلبر و … ولی اخیراً بیشتر کارتن ها با موضوع روابط همجنس گراهاست و یا به حقوق همجنس گراها می پردازد و با فعالیت های این چنین سعی در قبح شکنی این مسئله می شود. امروزه در امریکا شاهد کمپین های بیشماری در دفاع از طیف همجنس گرا هستیم! پس سیاست کلی آنها این است که مردم سرگرم لذت های – چه بسا کثیف- باشند ولی کاری به کار آنها نداشته باشند. حال اینکه در کشور ما برخی مدعی اند اگر قوانین محدودیت کننده حذف شوند، خود بخود همه چیز حل می شود! اما باید گفت در این صورت دستاورد و پیامد حذف قوانین چه خواهد شد؟ اگر قرار بود همه مشکلات با فرهنگسازی حل شود، هیچ پیامبری قانون نمی آورد بلکه فقط توصیه می کرد. خداوند انسان را به گونه ای خلق کرده است که بسیاری از رفتارهایش نیاز به کنترل بیرونی دارد و اگر دستورات الهی را انجام ندهند مجازات می شوند. پیامبران هم در کنار توصیه ها و نکاتی که می گفتند و نصایحی که داشتند قوانین را هم اعلام و اجرا می کردند. زندگی اجتماعی باید نظام مند و دارای قانون باشد. برای مثال در مسئله رانندگی اینهمه فرهنگسازی می شود اما آیا همه مشکلات راهنمایی و رانندگی صرفاً با فرهنگسازی حل شده است؟ در مورد پوشش هم اینگونه است و همه کشورها قانون دارند. این نشان می دهد در مسئله پوشش نیز در کنار فرهنگسازی باید قوانینی وجود داشته باشد و تعارف بردار هم نیست!

لازم بذکر است برنامه تلویزیونی چراغ در فصل سوم، در روزهای یکشنبه و سه شنبه حوالی ساعت ۲۱ از شبکه ۵ سیما به روی آنتن می رود و هر هفته یک چالش را مورد بحث و گفتگو قرار می دهد و یک نظرسنجی هفتگی برگزار می کند.

@cheragh_tv5 در فضای مجازی دنبال کنید.

برای دیدن برنامه های این هفته میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید:
https://www.telewebion.com/program/63845

منبع: روابط عمومی برنامه تلویزیونی چراغ

برچسب:
برنامه چراغعفاف و حجابفرهنگسازیقانون حجاب

اشتراک گذاری: 

پست پیشین
تأمین و حفظ سلامت اجتماعی افراد در کش و قوس فرهنگسازی یا اجرای قوانین
پست بعدی
مدیریت صحیح روابط بستری برای بروز استعدادها و توانمندی افراد جامعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Enter Captcha Here : *

Reload Image

فهرست