تأمین محتوای برنامه تلویزیونی چراغ توسط واحد پژوهش موسسه فرهنگی خیبر انجام می شود

“چراغ”، برنامه‌ای تلویزیونی با محوریت کارکردهای حجاب هست که تا کنون ۳ فصل از آن روی آنتن شبکه پنج سیما رفته است. در فصل اول و دوم این برنامه، به روایت موثر فعالان عفاف و حجاب در سراسر کشور پرداخته است و در فصل سوم قرار است به موضوعاتی از قبیل رعایت حجاب و حریم زن و مرد و آسیب های عدم رعایت با طراحی چالش و سوال پرداخته شود. مهمانان این فصل مشاوران، وکلای دادگستری و… هستند.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی خیبر، تأمین محتوای برنامه تلویزیونی چراغ از زمستان سال ۱۳۹۹ توسط بخش پژوهش موسسه صورت گرفت و تا سال جاری ادامه دارد. دستور کار به این صورت است که هر دو قسمت برنامه که پخش می شود در ابتدا با طراحی چالش شروع شده و چالش ها براساس نیازی که در فضای عمومی جامعه ی امروز وجود دارد، طراحی می شود؛ این چالش ها به همراه طراحی یک سری سوال برای ضبط آیتم برنامه تنظیم می شود.،تنظیم سوالات برنامه توسط بخش پژوهش انجام شده و توسط کارشناسان پژوهش در فضای باغ کتاب ضبط می شود. این سوالات، پرسش هایی هست که از مخاطبین برنامه پرسیده خواهد شد.

در ادامه ی مراحل آماده سازی محتوای چالش ها، یک سری متن و ویس آماده می شود و برای اشخاصی که از قبل با آنها هماهنگی شده، فرستاده و اشخاص مورد نظر که میهمانان برنامه هستند پاسخ هایی ارسال می کنند و پس از چندین مرحله و بر اساس نیاز مخاطب و دغدغه های حول محور چالش برنامه، متن اصلی تنظیم شده و این متن نهایی با مهمان برنامه چک می شود.

مراحل تنظیم متن هم به این صورت است که سوال های مجری برنامه طراحی و بخش هایی از نکاتی که مهمان گفته در جواب آن سوالات قرار داده می شود، بار دیگر با مهمان برنامه چک و برای ضبط ارسال می شود.

لازم بذکر است برنامه تلویزیونی چراغ، به تهیه کنندگی مصطفی هیودی و اجرای المیرا سماواتی و سردبیری محمدحسن زمان وزیری و نویسندگی نعیمه اسلاملو کاری از گروه اجتماعی شبکه ۵ سیما است و فصل سوم آن در ۵۲ قسمت تهیه و یکشنبه و سه شنبه هر هفته حوالی ساعت ۹ شب به روی آنتن می‌رود. می توانید گفتگوی کامل مهمانان در برنامه چراغ را در تلوبیون یا آپارات مشاهده نمایید.

منبع: روابط عمومی موسسه فرهنگی خیبر

https://www.reihane.ir/p/14498

برچسب:
برنامه تلویزیونی چراغپژوهشچالش

اشتراک گذاری: 

پست پیشین
هفته حجاب و عفاف؛ هنر تربیت عفیفانه دختران، جایی برای جوانه زدن
پست بعدی
از شبکه ۵ سیما پخش می‌شود؛ فصل سوم برنامه«چراغ»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Enter Captcha Here : *

Reload Image

فهرست