روابط آزادانه دختر و پسر بیشتر برای آینده زندگی آنها آسیب محسوب می شود یا فرصت؟

به گزارش روابط عمومی برنامه تلویزیونی چراغ، پنجاه و یکمین و پنجاه و دومین قسمت فصل سوم برنامه چراغ یکشنبه ۱ اسفند ماه و سه شنبه ۳ اسفند ماه بروی آنتن شبکه ۵ سیما می رود. طبق روال فصل سوم برنامه که هر هفته یکی از چالش ها و مسائل جدی شبکه مسائل عفاف و حجاب مورد بررسی قرار می گیرد، این هفته که آخرین هفته پخش فصل سوم محسوب میشود نیز برنامه چراغ چالش جدیدی را مورد بررسی قرار داده که سوال نظرسنجی برنامه هم محسوب می شود و عبارتست از:
روابط آزادانه دختر و پسر بیشتر برای آینده زندگی آنها آسیب محسوب می شود یا فرصت؟
الف) آسیب، چون هیجانات، فرصت انتخاب عاقلانه را نمی دهند.
ب) فرصت، چون باعث شناخت درست جنس مخالف می شود.
چالش این هفته با حضور میهمانان ارجمند «مهسا جمشیدی» از بانوان نخبه کشورمان که مقیم امریکا و ژاپن بوده و دارای رتبه تک رقمی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بوده و کارشناسی ارشد حقوق بین الملل را در امریکا گذراندند و سپس به فراخور شرایط تحصیل و زندگی به اتفاق همسرشان در ژاپن زندگی می کنند و در عرصه فضای مجازی هم فعالیت دارند، دیگر میهمان برنامه «مهسا تدین سعدی» قاضی، استاد دانشگاه و مشاور قضایی دادگستری و دادیار خانواده خواهد بود.


جمشیدی گفت: در کشور ما نوع نگاه به روابط بین زن و مرد بحث صرفاً مادی و با محوریت لذت نیست؛ بلکه به تأسی از مبانی اعتقادی اسلام، افراد به دنبال کسب لذات بالاتر هستند. لذا با دوراندیشی نسبت به زندگی و حیات پس از مرگ، علاوه بر جنبه های مادی این روابط، حدود و قوانین دینی نیز در نظر گرفته می شود تا با شناخت حد و حدود و محدودیت هایی که در این جنس از روابط وجود دارد، به شکل صحیح و ارزشمند و در بستر محیطی که مناسب و در شأن هر یک از زن و مرد است، ارتباط بین آنان نیز شکل گیرد. اما در جوامع غربی بزرگترین ارزشی که برای انسانها تعریف می شود، لذت انسان است. همه ی قوانین و سیاستهای حاکم بر کشورهای غربی نیز تحت تأثیر این ارزش شکل می گیرد و در راستای دستیابی به این مهم تعریف و تعیین می شود.


تدین سعدی هم گفت: هر مسئله ای می تواند جوانب مثبت و منفی خود را داشته باشد. اما آنچه مربوط به حیطه ی فعالیتی محاکم قضایی می شود همان بُعد منفی و آسیب های حاصل از آن امر است. روابط دختر و پسر نیز از همین جنس است که در پی تداوم ارتباط و فارغ از دلبستگی هایی که پیش می آید، منجر به سوء استفاده هم می شود. بررسی آسیب های اجتماعیِ حاصل از روابطِ خارج از چارچوب خانواده محدود به بازه ی زمانی خاصی نیست. چه بسا یک آسیب بعدها و پس از گذشت سالهای متمادی بروز و ظهور یابد. همچنین ارتکاب جرم نیز محدود به گروه سنی خاصی نیست و افراد در هر سنی که باشند ممکن است خطا کنند و بالا بودن سن و به اصطلاح معقول و پخته بودن افراد مانع از وقوع جرم نخواهد شد.
لازم بذکر است برنامه چراغ، به تهیه کنندگی مصطفی هیودی و سردبیری محمدحسن زمان وزیری و نویسندگی نعیمه اسلاملو کاری از گروه اجتماعی شبکه ۵ سیما است و فصل سوم آن در ۵۲ قسمت تهیه و یکشنبه و سه شنبه هر هفته حوالی ساعت ۱۰ شب بروی آنتن می رود.
برای شرکت در نظرسنجی برنامه، نظرات و پاسخ خود را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۵۴۷ ارسال فرمایید.

منبع: روابط عمومی برنامه تلویزیونی چراغ

https://www.reihane.ir/p/17640

برچسب:
برنامه چراغحجابروابط دختر و پسرسلامت اجتماعی

اشتراک گذاری: 

پست پیشین
اگر مبنای رفتارهای اجتماعی افراد “دلم می خواهد” باشد، عاقبت آن جامعه چه خواهد شد؟
پست بعدی
عادی شدن به معنای رواج یافتن نوعی از پوشش های غیر عفیفانه، مشکل جامعه را حل نخواهد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Enter Captcha Here : *

Reload Image

فهرست