قوانین و مقررات هر کشوری حاکی از غیرت ملی آن کشور است

حجاب به زن قدرت و شخصیت می دهد؛ زنان ذاتاً نقش تربیت کنندگی را به عهده دارند، بعبارتی ذاتاً مربی هستند و نقش و جایگاه مهم و تاثیرگذاری در جامعه دارند.

حجاب به زن قدرت و شخصیت می دهد به نقل از روابط عمومی برنامه «چراغ» شبکه ۵، این برنامه در هفته جاری میزبان «اتسوکو هوشینو» بانوی مسلمان شده ژاپنی که پس از حادثه ی ۱۱ سپتامبر مسلمان شده و سپس به ایران مهاجرت می کند، بود.
هوشینو با اشاره به هجمه های بیشماری که در سطح جهان نسبت به اسلام و حجاب وجود دارد، گفت: حجاب به زن قدرت و شخصیت می دهد. زنان ذاتاً نقش تربیت کنندگی را به عهده دارند، بعبارتی ذاتاً مربی هستند و نقش و جایگاه مهم و تاثیرگذاری در جامعه دارند. طبیعی است که وقتی تمرکز زنان از ظاهر بر باطنشان باشد، شخصیت و قدرت درونی افراد ظهور و بروز پیدا می کند و به آن ویژگی ها شناخته می شود. به عبارت دیگر فرد را بر اساس ویژگی های درونی او خواهند شناخت نه ویژگی های ظاهری. وقتی زنان تمرکز بر نقش ظاهری خود و جلوه گری را کمتر کنند و بیشتر به بُعد انسانی شان توجه کنند، کسانی که دشمن انسانیت هستند، از این وضعیت احساس خطر می کنند؛ چون با اهداف تجاری و سود سرمایه داری آنها منافات دارد، لذا سعی می کنند کنترل و جهت دهی تفکر و نگرش زنان در اختیار آنها و مدهایی باشد که عرضه می کنند تا زنان به موضوعات دیگر فکر نکنند.
هوشینو تصریح کرد: اولین چیزی که بعد از اراده برای مهاجرت لازم است، بحث مالی است و چون پدر و مادرم مخالف مسلمان شدنم بودند، نمی خواستم از آنها پول قرض بگیرم. لذا تصمیم گرفتم کار کنم. از آنجایی که در کشورم کار کردن با حجاب مشکل بود و مردم هم نمی پسندیدند در کارخانه ی مواد غذایی مشغول به کار شدم؛ چون بخاطر مسائل بهداشتی پوشش کاملی داشت و غیر از چشمها همه بدن باید پوشیده می شد و الحمدلله توانستم مقداری پول جمع کنم و به ایران مهاجرت کنم. اینطور نیست که زنان ژاپنی یا دیگر کشورهای اروپایی پوشش آزادانه ای داشته باشند اما هیچ مشکلی نداشته باشند؛ بلکه زن بی حجاب، ابزار می شود. حتی می توان گفت جامعه روی به فساد می آورد. برای مثال در ژاپن مکان هایی هست که رسمیت پیدا کرده و افراد در آنجا خدمات جنسی دریافت می کنند. مردان متاهل هم علیرغم اینکه زن دارند به این مراکز مراجعه می کنند. در واقع بی حجابی ریشه ی فساد می شود. برای هر زنی سخت است که چنین مساله ای را بپذیرد که همسرش با زنان متعددی ارتباط داشته باشد. لذا تعهد و مسئولیت پذیری در خانواده نیز از بین می رود. بی بند و باری و عدم رعایت پوشش در اجتماع آثار مخربی بر روی زندگی زن و مرد و فرزندان دارد. همچنین بارداری دختران مجرد، سقط جنین یا زنانی که فرزندشان را به دنیا می آورند ولی چون مرد تعهدی نسبت به آنها احساس نمی کند، زنان به تنهایی هزینه ها و مخارج فرزندانشان را تأمین می کنند و این امر هزینه های اقتصادی هنگفت و سنگینی برای زن به بار می آورد .
این بانوی مسلمان شده ی ژاپنی در بخشی از سخنانش گفت: در بحث فرهنگ سازی در ابتدا باید تعریف دو مساله به درستی بیان شود. یکی مفهوم آزادی است که اگر افراد تعریف و معنای درست آن را بدانند متوجه می شوند که هرگز به آن نمی رسند. دیگری بحث حجاب است که بر اساس تصریح قرآن مختص زنان نیست بلکه هم در مورد زنان است و هم در مورد مردان. لذا امری دوطرفه است. اگر با انصاف بنگریم متوجه خواهیم شد که خداوند اول به مردان گفته است که نگاهشان را کنترل کنند. همه ی افراد باید کنترل درونی داشته و حد و حدود روابط را بشناسند. چون هم مرد و هم زن هر دو در اجتماع حضور دارند و مشغول تحصیل و یا اشتغال به کاری دارند.

یک مقاله ی پژوهشی جالبی وجود دارد که برای آدمهای مختلف با پوششهای مختلف عکس هایی از زنان کم حجاب را نشان داده اند و متوجه شده اند که بخش های از مغزشان که مربوط به حس و نیت دیگران هست غیر فعال می شود و قسمتی از مغز که مربوط به ابزار آلات هست فعال می شود از همینجا معلوم می شود که با جلوه گری و تن نمایی زنان سبب می شود که به آنها نگاه ابزاری شود. ولی با حجاب زنها قدرت پیدا می کنند چون به عنوان ابزار دیده نمی شوند. ساختار ذهنی مردان متفاوت از زنان است و باید خودکنترلی از هر دو طرف باشد و پایبند قوانین هم باشند . همانطور که انسان بدون اکسیژن نمی تواند زنده بماند، ساختار فیزولوژی زنان و مردان هم متفاوت است و کارکرد خود را دارند و نمی شود که زنان لباس محرک بپوشند و آزادانه رفتار کنند و انتظار داشته باشند مردان خود را کنترل کنند و مزاحمتی برای آنها ایجاد نکنند. عدم آگاهی زنان و از سویی تبلیغات ضد حجاب و هجمه های زیاد آن در کشورهای اروپایی مانع از شناخت و جذب زنان به سمت حجاب می شود. علیرغم اینکه بحث حیا یک امر فطری است و از قدیم برهنه کردن مردم چون بر خلاف فطرت انسان هاست از آن رنج می برد.
همچنین وی یادآور شد: در ایران هجمه های زیادی علیه حجاب هست ولی در ژاپن تهاجمی نسبت به قانون پوشش وجود ندارد. در بحث انتخابات نیز انتخابات ایران در رسانه های جهانی بسیار مورد توجه است و جایگاه خاصی دارد و مثل کشورهای دیگر نیست. قوانین و مقررات هر کشوری حاکی از غیرت ملی آن کشور است.
وی در پاسخ به سوالی درخصوص زندگی شخصی اش گفت: من وقتی به ایران آمدم تمام وسایلم را ایرانی خریدم. خود افراد باید صنایع خودشان را رونق بدهند و حداقل مشارکت را داشته باشند. برای من هم حمایت از زندگی و سرمایه ی مسلمانان برای من مهم بود. لذا قبل از اینکه کسی به ما کمک کند باید خودمان به خودمان کمک کنیم.

لازم بذکر است برنامه تلویزیونی چراغ در فصل سوم، در روزهای یکشنبه و سه شنبه حوالی ساعت ۲۲ از شبکه ۵ سیما به روی آنتن می رود و هر هفته یک چالش را مورد بحث و گفتگو قرار می دهد و یک نظرسنجی هفتگی برگزار می کند.

@cheragh_tv5 در فضای مجازی دنبال کنید.

برای دیدن برنامه های این هفته میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید:
https://www.telewebion.com/program/63845

منبع: روابط عمومی برنامه تلویزیونی چراغ

https://www.reihane.ir/p/16192

برچسب:
11 سپتامبرامنیت اجتماعیبرنامه چراغحدود پوششزنانزنان ژاپنیعفاف و حجابقانونمسلمانان

اشتراک گذاری: 

پست پیشین
حجاب، من را از زنجیرهایی که به خودم بسته بودم آزاد کرد
پست بعدی
وضعیت رعایت عفاف و حجاب، امروز در کشور ما چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Enter Captcha Here : *

Reload Image

فهرست