وضعیت رعایت عفاف و حجاب، امروز در کشور ما چگونه است؟

به گزارش روابط عمومی برنامه تلویزیونی چراغ، چهل و سومین و چهل و چهارمین قسمت فصل سوم برنامه چراغ یکشنبه ۱۹ دی و سه شنبه ۲۱ دی ماه بروی آنتن شبکه ۵ سیما می رود. طبق روال فصل سوم برنامه که هر هفته یکی از چالش ها و مسائل جدی شبکه مسائل عفاف و حجاب مورد بررسی قرار می گیرد، این هفته نیز برنامه چراغ چالش جدیدی را مورد بررسی قرار داده که سوال نظرسنجی برنامه هم محسوب می شود و عبارتست از:
بنظر شما وضعیت رعایت عفاف و حجاب، امروز در کشور ما چگونه است؟
الف) وضعیت خوب نیست، باید فرهنگ سازی شود.
ب) رعایت حجاب در کشور بیش از اندازه است و باید کمتر از این باشد.
چالش این هفته با حضور میهمانان ارجمند «مهسا تدین سعدی» قاضی، استاد دانشگاه، مشاور قضایی دادگستری و دادیار خانواده و «مهری طالبی دارستانی» کارشناس زن و خانواده و دانشجوی دکترای مطالعات زنان، یکی از بانوان فعال کارهای جهادی و همچنین از فعالان حوزه ی فضای مجازی، خواهد بود.
تدین سعدی با اشاره به وضعیت فعلی عفاف و حجاب در کشور گفت: هر مسأله ای علاوه بر لایه ی بیرونی که عموماً همه ی افراد قادر به دیدن و درک آن هستند، لایه ی عمیق تر و پنهانی نیز دارد که هر کسی نمی تواند آن را درک کند و بفهمد. در مسأله ی عفاف و حجاب و لزوم رعایت حد و حدود در روابط اجتماعی و یا حتی خانوادگی در میان زنان و مردان هم علت اهمیت و ضرورت درک و رعایت آن به دلیل وجود آثاری است که در پی دارد. به عبارتی اکثر مردم ظاهر را می بینند و از آثار سوء و مخرب عدم رعایت پوشش و رفتارهای عفیفانه غافل هستند. حضور در دادگاه های خانواده و پرونده های قضایی بیشمار و آسیب های متعددی که امروزه گریبان گیر خانواده و به تبع آن جامعه می شود، حاکی از اهمیت این مسائل و لزوم فرهنگسازی در این زمینه است.
طالبی نیز با اشاره به وضعیت کنونی عفاف و حجاب در کشور گفت: امروزه هجمه های زیادی در سطح جهان نسبت به مساله عفاف و حجاب می شود و هزینه های هنگفتی نیز برای براندازی حجاب زن ایرانی می شود، با این وجود زنان ایرانی بر فطرت پاک و حیامند خود ایستاده اند و پیرو فرهنگ عفاف و حجاب بوده و به شدت دنبال حفظ این مسئله هستند هر چند برخی از بانوان در ظاهر، التزام عملی را در حد شرعی و مطلوب حفظ نکرده اند. بی تردید نظام اجتماع، نظام منفعت هاست. برای کم کردن تعارض منفعتها در اجتماع، باید محدودیت هایی اعمال و قوانینی وضع شود. اگر حدود و قوانین نباشد، قطعا با تعارض منافع، بشر دچار چالش های جدی خواهد شد و در آن صورت دیگر همانند انسان نمی تواند زندگی کند؛ زیرا هر کسی دستیابی به منافع خود را در اولویت قرار خواهد داد. بنابراین قوانین برای رفع آسیب های حاصل از تعارض منافع فردی هر یک از افراد اجتماع وضع می شود.

لازم بذکر است برنامه چراغ، به تهیه کنندگی مصطفی هیودی و سردبیری محمدحسن زمان وزیری و نویسندگی نعیمه اسلاملو کاری از گروه اجتماعی شبکه ۵ سیما است و فصل سوم آن در ۵۲ قسمت تهیه و یکشنبه و سه شنبه هر هفته حوالی ساعت ۱۰ شب بروی آنتن می رود و دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح بازپخش می گردد.
برای شرکت در نظرسنجی برنامه، نظرات و پاسخ خود را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۵۴۷ ارسال فرمایید.

منبع: روابط عمومی برنامه تلویزیونی چراغ

https://www.reihane.ir/p/16281

برچسب:
آزادیامنیت اجتماعیبرنامه چراغتعارض منافعحدود پوششعفاف و حجابقانون

اشتراک گذاری: 

پست پیشین
قوانین و مقررات هر کشوری حاکی از غیرت ملی آن کشور است
پست بعدی
منع حجاب، فقط یکی از کارهای ضدفرهنگی رضاشاه بود/ پاسبان‌ها مادرم را به شهادت رساندند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Enter Captcha Here : *

Reload Image

فهرست