نسبت بین دل پاک و عدم رعایت حجاب!

به گزارش روابط عمومی برنامه تلویزیونی چراغ، چهل و پنجمین و چهل و ششمین قسمت فصل سوم برنامه چراغ یکشنبه ۲۶ دی ماه و سه شنبه ۲۸ دی ماه بروی آنتن شبکه ۵ سیما می رود. طبق روال فصل سوم برنامه که هر هفته یکی از چالش ها و مسائل جدی شبکه مسائل عفاف و حجاب مورد بررسی قرار می گیرد، این هفته نیز برنامه چراغ چالش جدیدی را مورد بررسی قرار داده که سوال نظرسنجی برنامه هم محسوب می شود و عبارتست از:
چه نسبتی بین دل پاک و عدم رعایت حجاب وجود دارد؟
الف) اگر افراد دلشان پاک باشد نیازی به رعایت حجاب نیست.
ب) پوشش و رفتارهای غیرعفیفانه تاثیرات مضر خودشان را دارند، حتی اگر دل پاک باشد.
چالش این هفته با حضور میهمانان ارجمند «فرزانه سریر» استاد دانشگاه، وکیل پایه یک دادگستری، رئیس کمیسیون زنان وکلای قوه ی قضائیه و عضو ستاد عالی حقوق بشر قوه ی قضائیه با سابقه ی دو دهه فعالیت در این حوزه و «مهسا جمشیدی» از بانوان نخبه کشورمان که مقیم امریکا و ژاپن هستند، خواهد بود.
سریر گفت: باید توجه داشت که صرفاً دل پاک به درد نمی خورد! چه بسیار مشکلات و فجایعی که با تصور پاک بودن دل و بدون داشتن سوء نیت نسبت به خود یا دیگران گریبان گیر افراد شده است. خصوصاً در تعاملات اجتماعی و خانوادگی این بحث بسیار جدی است و افراد نباید خود را فریب دهند بلکه باید دوراندیش بوده و عواقب امر را بسنجند. اینگونه نیست که فردی صرفا بگوید دلم پاک است و با زیر پا گذاشتن حریم های اخلاقی و رفتاری زمینه ی فساد را فراهم کند و بعد هم بگوید اتفاقی نمی افتد. زن و مرد در خانواده مکمل هم هستند و باید نسبت به هم احساس مسئولیت و غیرت داشته باشند، نه اینکه به بهانه ی بی اعتنایی و بی اعتقادی نسبت به مسائل اخلاقی و حریم محرم و نامحرم، نسبت به همدیگر و سرنوشت زندگی مشترک خود بی تفاوت باشند.
جمشیدی نیز با اشاره به تجربه ی زندگی در کشور امریکا و ژاپن گفت: باید در مساله حجاب گفتمان سازی شود و این مساله که لباس پوشیدن امری فردی و شخصی است برای افراد حل و روشن شود. واقعیت این است که حجاب یک مساله شخصی نیست بلکه یک موضوع به شدت اجتماعی است. تصمیمی که هر خانمی می گیرد برای با حجاب بودن یا بی حجاب بودن، تکه هایی از پازل جامعه و فرهنگ را شکل می دهد. لذا نمی توان به حجاب به عنوان مساله شخصی نگاه کرد و گفت من آزادم یا دلم می خواهد و یا من دلم پاک است و هر طور دوست دارم می توانم لباس بپوشم. از سویی درست است که فرهنگسازی نیز بسیار مهم است اما با وجود تبلیغات و هجمه هایی که در کشور ما نسبت به حجاب وجود دارد، باید دید اگر بحث قانونمندی حجاب در کشور ما برداشته شود، زنان ما شبیه چه کسانی خواهند شد؟

لازم بذکر است برنامه چراغ، به تهیه کنندگی مصطفی هیودی و سردبیری محمدحسن زمان وزیری و نویسندگی نعیمه اسلاملو کاری از گروه اجتماعی شبکه ۵ سیما است و فصل سوم آن در ۵۲ قسمت تهیه و یکشنبه و سه شنبه هر هفته حوالی ساعت ۱۰ شب بروی آنتن می رود.
برای شرکت در نظرسنجی برنامه، نظرات و پاسخ خود را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۵۴۷ ارسال فرمایید.

منبع: روابط عمومی برنامه تلویزیونی چراغ

https://www.reihane.ir/p/16725

برچسب:
آزادیبرنامه چراغحدود پوششدل پاکزنانعفاف و حجابفرهنگسازی

اشتراک گذاری: 

پست پیشین
آزادی در پوشش به معنای اصالت دادن به منافع شخصی است نه حق انتخاب!
پست بعدی
دل پاک، تضمین کننده سلامت و امنیت روانی جامعه نیست و باید حریم های اخلاقی هم در کنار آن رعایت شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Enter Captcha Here : *

Reload Image

فهرست