وقتی ‏«فرشته‌ها هم عاشق می‌شوند»‏

تناسب دغدغه‌های زنان و دختران امروز با زنان و دختران دیروز را می‌توان محور رمان «فرشته‌ها هم عاشق می‌شوند»‏ دانست اما عجله نداشتن نویسنده برای ریختن آبشاری از شعارها و هشدارها به سر خواننده یکی دیگر از نقاط قوت کتاب است.

به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان پایگاه خبری تحلیلی حلقه وصل در نظر دارد هر روز یک کتاب از نویسندگان برتر انقلاب اسلامی را به مخاطبین عزیز معرفی کند تا از این فرصت معنوی نهایت استفاده را داشته باشند.

«فرشته‌ها هم عاشق می‌شوند» نوشته نعیمه اسلاملو کتابی داستانی است که از مسائل زنان سخن می‌گوید. شخصیت اصلی داستان، دختری عادی، منطقی و با ذهنی پر از سؤال‌هایی است که این روزها شاید در فکر هر دختری خودنمایی کند. او و دوستانش مانند هر دختر دیگری در ایران امروز زندگی می‌کنند، در اجتماع حضور دارند و با مسائل مبتلابه جامعه دست به گریبانند. او که ابتدا به دلایل متعددی به‌شدت برای ازدواج ابهام دارد، با پاکدامنی و متانتی که مخصوصِ یک دختر ایرانی است، طی حوادثی قدم‌به‌قدم به جایگاه والای زن در اسلام پی می‌برد.

نویسنده در طول داستان به شبهات ذهنی شخصیت اصلی کتاب که در واقع دغدغه‌های دختر امروزی است، به‌دور از شتاب‌زدگی و شعارزدگی پاسخ می‌دهد.

«فرشته‌ها هم عاشق می‌شوند» شاید رمان خارق العاده‌ای نباشد اما رمانی خوب و دلچسب است که تقریباً هیچگاه از ریتم نمی‌افتد و خواننده را بی‌حوصله نمی‌کند. مخصوصاً شروع داستان که بسیار هوشمندانه انتخاب شده و می‌تواند تا چندین فصل به تنهایی انگیزه لازم را برای دنیال کردن داستان به مخاطب تزریق کند. شخصیت‌ها در داستان خوب از آب درآمده و باور پذیرند. فرشته –شخصیت اصلی- دختر عادی، منطقی و البته با ذهنی پر از سوال‌هایی است که این روزها شاید در فکر هر دختری ورجه وورجه کنند. در طول ۴۳۰ صفحه‌ داستان به ندرت پیش می‌آید که خواننده احساس کند نویسنده دارد از شخصیتی طرفداری می‌کند و علاقه‌اش به یک شخصیت باعث شده که پا را از دایره منطق و انصاف بیرون بگذارد.

تناسب دغدغه‌های زنان و دختران امروز با زنان و دختران دیروز را می‌توان محور این رمان دانشت اما عجله نداشتن نویسنده برای ریختن آبشاری از شعارها و هشدارها به سر خواننده یکی دیگر از نقاط قوت کتاب است. اسلاملو هول نبوده که از همان ابتدا هرآنچه قرار است بگوید را فرو کند در مغز مخاطب، بلکه صبر کرده تا داستان با گیرایی و کشش خودش مخاطب را به سمت آن باورها ببرد.

خواندن این رمان می‌تواند برای همه کسانی که دستی در امور تربیتی دارند و با دختران جوان و نوجوان دمخور هستند بکار آید. حتی می‌توان مطالعه‌اش را به همه پدران و مادران توصیه کرد و از همه مهمتر آن را به عنوان هدیه‌ای مناسب برای اهدا به دختران خانواده پیشنهاد داد. تلاش نویسنده برای باورپذیر و واقعی درآوردن فضای داستان و تعاملات بین شخصیتها –که غالبا دختر هستند- تا حد زیادی جواب داده و این امر می‌تواند دلیلی باشد بر اینکه هر دختر ایرانی که حتی علاقه زیادی هم به رمان خواندن ندارد، از خواندن این کتاب لذت ببرد.

بخش‌هایی از کتاب «فرشته‌ها هم عاشق می‌شوند» با استفاده از ۱۰۰ کتاب از خاطرات همسران شهدا، امدادگران و زنانی که در جبهه‌ها حضور داشته‌اند، به صورت مستند روایت شده است.

«فرشته‌ها هم عاشق می‌شوند»، از انتشارات تلاوت آرامش، کتابی مفید برای تقویت بنیان خانوادۀ ایرانی است و مطالعۀ آن به همۀ پدران و مادران و دست‌اندرکاران امور تربیتی توصیه می‌شود.

منبع: حلقه وصل

https://www.reihane.ir/p/18939

برچسب:
انتشارات تلاوت آرامشدخترانرمانفرشته ها هم عاشق می شوندکتابنعیمه اسلاملو

اشتراک گذاری: 

پست پیشین
بازدید سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج از موسسه فرهنگی خیبر
پست بعدی
گفتگوی مشرق با نویسنده کتاب «ما طلبکاریم»؛ دختری که جایگاهش را بشناسد «جلف» نمی‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Enter Captcha Here : *

Reload Image

فهرست