گفتگوی ویژه خبری با حضور خانم اسلاملو در ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی خیبر، همزمان با روز ملی عفاف و حجاب، سرکار خانم اسلاملو پژوهشگر و مدیر مسئول موسسه خیبر در برنامه گفتگوی خبری زنده اخبار ساعت ۲۱ شبکه یک سیما مورخ ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ حضور بهم رسانید.
نعیمه اسلاملو در سوال مجری که از مسئله عفاف و حجاب در جمهوری اسلامی ایران پرسیده بود،گفت: مسئله ی عفاف و حجاب که بهتر است از واژه رعایت حریم زن و مرد استفاده شود، اگر از جنس درد مردم مطرح شود این چالش ها به وجود نمی آید.
ایشان در ادامه گفتند: امروزه یکی از شبهات و چالش هایی که مطرح می شود این است که معیشت مردم را مسئله اصلی معرفی می کنند اما اگر مسئله درست مطرح شود ما خواهیم فهمید که مسئله رعایت حریم ها چقدر از درد مردم است. مشکلات اقتصادی زندگی را با سختی مواجه می کند اما مشکلات حاصل از عدم رعایت حریم ها و بی بند و باری در جامعه، ریشه زندگی را می سوزاند.

اسلاملو در ادامه گفتگو بیان کرد: در پژوهشی که در یکی از برنامه های شبکه ۵ سیما انجام داده ایم، خانم هایی که مشاور، قاضی، وکیل و مددکار اجتماعی هستند، پرونده هایی که در دادگاه هست، مراجعاتی که به مشاور رجوع کرده اند؛ به اذعان آمارهای رسمی و مراجعاتی که به این خانم ها شده، تأکید دارند که مسئله اقتصاد عامل جدایی، طلاق و … بعنوان عامل مهمی هست اما نه به آن حد که زندگی را دچار فروپاشی کند اما در بسیاری از پرونده های طلاق، عدم وفاداری، خیانت، قتل، اتفاقاتی که برای دختران نوجوان می افتد، علت اصلی بر می گردد به عدم رعایت حریم ها بین زن و مرد.
اسلاملو با اشاره به اینکه امروز سالگرد عظیم ترین و مظلومانه ترین نهضت تاریخ جهان در دفاع از حجاب است، در پاسخ به این سوال که مطالبه مردم در حوزه عفاف و حجاب چیست، گفت: در نظر سنجی های انجام شده از مردم در پاسخ به این سوال که ” آیا شما حجاب را به عنوان یک ارزش دینی و اخلاقی قبول دارید؟ طی افکارسنجی های انجام شده، ” حداقل ۷۶ درصد و حداکثر ۹۶ درصد “پاسخ داده اند که حجاب یک ارزش اخلاقی و دینی است. و در پاسخ به سوال ” التزام عملی شما به حجاب چقدر است؟ ” حداقل ۶۰ درصد و حدکثر ۸۷ درصد ملتزم به حجاب بوده اند اما با رفتار سنجی های انجام شده به این نتیجه رسیدند که ” حداقل ۳۵ در صد و حداکثر ۶۰ درصد ” حجاب شرعی را رعایت می کنند.
اسلاملو گفت: مطالبه مردم باور آنهاست. اینترنت پاک در کشور ما وجود ندارد. خانواده های ما می خواهند با خیال راحت در سینما و سایر اماکن حضور داشته باشند که بعضاً این امکان وجود ندارد. بازار مانتوی جامعه ما طوری هست که به سختی مانتوی پوشیده و مناسب پیدا میشود؛ در چنین وضعیتی چگونه می توانیم انتظار داشته باشیم که دختر نوجوان ما پوشش عفیفانه داشته باشد؟
وی در ادامه با اشاره به صحبت های رئیس جمهور آقای رئیسی گفت: مطالبه ما، گشت ارشاد مسئولین است، ما مواجهه مردم با مردم نداریم؛ ما مواجهه و مطالبه مردم از مسئولین را داریم.
ما مطالبه می کنیم از وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی که اینترنت پاک را در دسترس همه قرار بدهند، از وزارت ارشاد و کارگروه ساماندهی مد و لباس بابت ساماندهی بازار مانتو.
اینها مطالبات مشخص مردم است؛ مطالبه جامعه پاک و عفیف برای اینکه باعفت زندگی کردن در جامعه راحت باشد.

در حال بارگذاری پخش کننده...

https://www.reihane.ir/p/20224

برچسب:
21تیرجامعه عفیفخیبرزیست عفیفانهعفاف و حجابگشت ارشاد مسئولینگفتگوی ویژه خبرینعیمه اسلاملو

اشتراک گذاری: 

پست پیشین
راز گمنامی ۶۵ درصد شهدای قیام مسجد گوهرشاد
پست بعدی
tetabza

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Enter Captcha Here : *

Reload Image

فهرست