‏نعیمه اسلاملو طی گفت‌وگویی گفت:‏

حضور کتاب‌های مفید به منظور ارتقاء سطح عقلانیت در جامعه بسیار موثر بوده است.

نعیمه اسلاملو طی گفت‌وگویی به مناسبت سالروز تأسیس نهاد، با اشاره به نحوه آشنایی و ارتباط خود با کتابخانه‌های عمومی گفت: آشنایی اولیه من با کتابخانه‌های عمومی از دوران تحصیل در دبیرستان آغاز شد و در آن سال‌ها همواره از مشتریان پروپا قرص این مراکز بودم تا اینکه از دوران دانشجویی وقفه‌ای در این ارتباط ایجاد شد.

مراسم تجلیل از نعیمه اسلاملو، نویسنده و پژوهشگر مطرح کشور در حوزه حجاب و خانواد

وی افزود: اما وقتی امسال پس از مدت‌ها برای حضور در برنامه «چهل قلم» به استان گیلان رفته بودم، طی بازدید از کتابخانه‌ها و راهنمایی همکاران نهاد در این استان بیشتر با کارهای روزآمد نهاد آشنا شدم. خصوصا دیداری که از یکی از کتابخانه های شهر رشت داشتیم بسیار جالب بود. کتابخانه ای که توانسته بود با خلاقیت و برنامه های تکمیلی، از کودکان و نوجوانان گرفته تا افراد میانسال را به سمت خود بکشاند و پررونق شود.

این نویسنده و پژوهشگر حوزه زن و خانواده گفت: حقیقتا مدت ها به این فکر بودم که با رواج استفاده از فضای مجازی و پیام رسان ها، کتاب و کتابخوانی چگونه می تواند بین مردم خصوصا جوان ها معنی داشته باشد. اما با دیدن برنامه های روزآمد نهاد کتابخانه ها، خصوصا کارهای ملی که برای ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام می‌شود، واقعا شگفت زده شدم. چراکه نهاد به نسبت اتفاقات و واقعیت های روز جامعه، برنامه های کاربردی تری طراحی و ارائه کرده است که بسیار جای خوشحالی و امیدواری است.

اسلاملو  تأکید کرد: با این اقدامات وقتی فرهنگ ارتباط با کتاب های مفید در جامعه شکل بگیرد، قطعا در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر خواهد بود. توجه به شرایط امروز جامعه که مورد هجمه و حملات فرهنگی و اقتصادی دشمنان قرار داریم، حضور کتاب‌های مفید و موثر در کتابخانه‌های عمومی به منظور ارتقاء سطح عقلانیت در جامعه و مقابله با این هجمه‌ها بسیار موثر بوده است.

https://www.reihane.ir/p/2366

برچسب:
کتابکتابخانهکتابخوانی

اشتراک گذاری: 

پست پیشین
خانم اسلاملو در گفتگو با خبرگزاری کتاب گفت:‏
پست بعدی
‏نمایشگاه کتاب “نفس” می کشد.‏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Enter Captcha Here : *

Reload Image

فهرست