وقتی ادعای دروغین آزادی، حتی چند متر پارچه را هم بر سر زن مسلمان بر نمی تابد!

به نقل از روابط عمومی برنامه «چراغ» شبکه ۵، این برنامه در هفته جاری میزبان «رکسانا الیزابت اسعد» آرژانتینی تبار، جامعه شناس، محقق و پژوهشگر حوزه علوم اجتماعی و علوم اسلامی که پیرامون انقلاب اسلامی کشورمان پژوهش ‌های زیادی انجام داده‌ اند. وقتی از آرژانتین به ایران آمد و مسلمان شد نام معصومه را انتخاب کرد. در حال حاضر هم خودشان و هم دختران و همسرشان مبلغان بین ‌المللی دین اسلام هستند. مسلط به زبان انگلیسی، عربی، فارسی بوده و سالهای زیادی در کشورهای مختلف اسپانیایی زبان مروج دین مبین اسلام مشغول بودند، بود.

اسعد با اشاره به مفهوم آزادی گفت: آزادی در غرب فریبی بیش نیست و از سویی با عقاید و ادعای خود آنها تناقض دارد.

نمی توان ادعای آزادی کرد و در مقابل برخی از افراد را به دلیل نوع پوشش از حضور در اجتماع و استفاده از امکانات اجتماعی منع کرد. می گویند روسری علامت تبلیغی است و آنها مخالف این تبلیغ هستند یعنی پوشش اسلامی در ظاهر خودش تبلیغ است. یا در فرانسه که آزادند نمی‌خواهند نماد مذهبی باشد چون ممکن است در آینده باعث ترویج دین اسلام و جذب زیادی به حجاب شود. چون در فرانسه مسلمانان زیادی هستند که اگر آنها به حجاب هم روی آورند تبدیل به یک کشور اسلامی می شود و معتقدند با این تفکر زنان مسلمان عقب مانده هستند. صلیب مسیحی و کلاه هیپاپ یهودیان را منع نکردند ولی حجاب را منع کردند؛ چون گفتند مخالف اسلام هستند.
وی خاطر نشان کرد: اهمیت حجاب یک مسئله ی جمعی است. عدم وجود حجاب در غرب یا وجود اختلال در غرب بسیار آسیب ساز است؛ خیلی از دختران حامله می شوند، پدرانی که فرار می‌کنند و مسئولیت زن و بچه را نمی‌پذیرند و همه اینها مشکلاتی سلسله وار در پی دارد. چون مادر باید به تنهایی بچه را بزرگ کند و مخارج او را تامین کند. مشکلات تنهایی و عدم تربیت صحیح فرزندان و یا روی آوردن به سقط جنین تنها بخشی از این مشکلات است. یکی از راههای جلوگیری از این روابط نامشروع عدم اختلاط است که در دین اسلام هم توصیه شده، در واقع راهکار اسلام پیشگیرانه است. در کشورهای غربی اول اختلاط است و بعد درمان را پیشنهاد می‌کنند . یعنی یک نگاه و راهکار ابزاری را پیش روی مردم قرار می دهند. برای مثال سقط جنین یا همجنسبازی را قانونی می کنند.
اسعد تصریح کرد: خیلی از مردم از واقعیت اسلام آگاهی ندارند و فریب تبلیغات دروغ علیه اسلام می شوند و باور می کنند از سویی شجاعت و جسارت این اقدام که به اسلام روی آورند را ندارند. حتی برخی مسلمانان به خاطر اذیت هایی که می شوند و در مقابل سختی ها نمی توانند تحمل کنند و حجاب را در ظاهر کنار می گذارند، مثلاً مورد تمسخر قرار می گیرند و یا برای یافتن شغل مناسب مجبورند حجاب را کنار بگذارند ولی در قلب اعتقاد دارند. لذا تا زمانی که ایمان و اعتقاد قلبی قوی نباشد و اعتماد به نفس نداشته باشد، فرد نمی تواند طاقت و تحمل سختی ها را داشته باشد. الحمدلله به برکت انقلاب اسلامی و قانونی که مردم خودشان این قانون الهی را انتخاب کردند حجاب اسلامی قانون کشور هست. در ایران خود مردم انتخاب کردند که حجاب اسلامی باشد. کسی که دین اسلام را می پذیرد باید به همه ی ابعاد آن ملزم و متعهد باشد نه اینکه فقط به بخشی از آن که دوست دارد، عمل کند و بخشی را که دوست ندارد پایبند نباشد، حجاب در دین اسلام توصیه شده و مسلمانان باید به آن پایبند باشند. من بعد از اینکه مسلمان شدم چند سال بعد حجاب را هم انتخاب کردم. اوایل مسلمانی در رشته علوم پزشکی مشغول به تحصیل بودم اما بعد که با همسرم که روحانی مسلمان است ازدواج کردم و به قم برای تحصیل آمدیم و مجددا برای تبلیغ دین اسلام به آرژانتین برگشتیم، همان جا به ضرورت علم جامعه شناسی پی بردم چون بسیار از دین اسلام پرسش می کردند. اوایل بازگشتم به آرژانتین قصد داشتم رشته پزشکی را ادامه دهم ولی به خاطر انفجار در یک مرکز یهودی که گفتند کار مسلمانان ایرانی بوده است و نسبت به ما سخت گیری هایی انجام شد و حتی برای حضور ما خطرناک بود. این نکته مهمی برای من شد چون متوجه شدم اسلام چقدر بزرگ هست که به آن حمله می کنند لذا تصمیم گرفتم تمام وقتم را برای اسلام بگذارم. برای همین رشته علوم پزشکی را رها کردم و جامعه شناسی خواندم. زمانی که برای تغییر عکس کارت ملی اقدام کردم چون قبلاً بدون حجاب بود، عکس با حجاب گرفتم. اما موافقت نکردند و گفتند در آرژانتین شرط عکس برای کارت ملی این بود که کلاه نباشد، موی صنعتی نباشد، عینک نباشد؛ ولی آنها با این وجود با حجاب من مشکل داشتند و من گفتم حجاب من هیچ کدام از این سه گزینه نیست ولی با این وجود باز هم آنها مخالفت می کردند. که من استدلال کردم که این حجاب به معنای مذهبی است و با تعریف مذهبی در نزد راهبه های مسیحی فرق می کند و اینگونه نیست که فقط برخی زنان مسلمان همانند راهبه ها حجاب داشته باشند بلکه تمام زنان مسلمان این پوشش را دارند.

این پژوهشگر و محقق علوم اجتماعی و اسلامی در بخشی از سخنان خود گفت: در آرژانتین برای دختران ۱۵ سال یک جشن می‌گیرند مثل جشن عروسی که یک لباس بلند می پوشند دختران و آرایش می کند و … که به معنی بزرگ شدن دختر است. من گفتم در اسلام این را نداریم و باید جشن تکلیف بگیرم. در آرزانتین که مسئله حجاب مخصوصاً برای دختران جوان که هنوز خودشان نمی توانند تصمیمی بگیرند خیلی سخت است. لذا برای اینکه بچه های مدرسه دخترانم را ببینند که اگر قبلاً بی حجاب بودند الان با حجاب هستند، یک جشن بگیریم و حجاب را تبیین کنیم، در کنار نماز و روزه و سایر مناسک دینی. تا هم دختران خودم و هم سایر دختران را به حجاب تشویق کنم. لذا یک جشن بسیار زیبا گرفتیم و صحبت کردیم. این روند بسیار بهتر از این بود که خیلی سریع از یک روز به روز دیگر حجاب دختران بخواهد تغییر کند. مردم همیشه می پرسیدند و می گفتند دخترانت کوچک هستند، حیف است، برای بچه سخت است، آنها که متوجه نمی شوند. نباید هیچ امری را به فرزندان تحمیل کرد بلکه وقتی خودشان بزرگ شدند تحقیق و بررسی کرده و انتخاب می کنند. اما من می‌گفتم مسئولیت این بچه‌ها با من است و آنها تحت تربیت من هستند. اتفاقاً انها متوجه می شوند. یک کتاب هم از یک روان شناس یهودی خواندم – یهودیان هم برای دختران جشن تکلیف دارند- این روان شناس نوشته بود برای انتخاب باید آگاهی وجود داشته باشد، اگر هیچ آگاهی و اطلاعاتی به فرزندان ندهید آنها در آینده چگونه و بر چه اساسی باید انتخاب کنند؟ لذا باید زمینه های آگاهی برای فرزندان فراهم شود. لذا تا زمانی که فرزندان تحت تربیت خانواده ها هستند، ملزم به تربیت آنها هستیم. وقتی دخترانم به سن ۱۴ سالگی رسیدند و دیدم در مدرسه اختلاط اجباری است، آن محیط را برای فرزندانم سالم و امن نمی دیدم لذا برای تحصیل فرزندانم به ایران آمدیم. نکته ای که مد نظر هست این است که وقتی محیط اجتماعی سالم نباشد و امنیت خاطر وجود نداشته باشد، افراد جامعه چطور می توانند در آن محیط ناسالم مقاومت کنند و به اعتقادات خود پایبند باشند؟ لذا باید محیط اجتماع امنیت و سلامت افراد جامعه را تامین کند. قوانین حجاب فرصت بزرگی برای کشورهای بیگانه و استعمارگر است همانطور که خودشان می‌گویند -در زمان استعمار کشور الجزایر- هر کاری که اثر زن مسلمان بیافتد ما یک قدم جلوتر می‌افتیم وجود این قوانین لازم و ضروری و به نفع کرامت زن است.
لازم بذکر است برنامه تلویزیونی چراغ در فصل سوم، در روزهای یکشنبه و سه شنبه حوالی ساعت ۲۱ از شبکه ۵ سیما به روی آنتن می رود و هر هفته یک چالش را مورد بحث و گفتگو قرار می دهد و یک نظرسنجی هفتگی برگزار می کند.

@cheragh_tv5 در فضای مجازی دنبال کنید.

برای دیدن برنامه های این هفته میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید:
https://www.telewebion.com/program/63845

منبع: روابط عمومی برنامه تلویزیونی برنامه چراغ

https://www.reihane.ir/p/15537

برچسب:
آزادیانقلاب اسلامیبرنامه چراغچراغحجابزن مسلمانشجاعتغربقانون

اشتراک گذاری: 

پست پیشین
معیارِ تدوین قوانین پوشش و عفاف در جامعه
پست بعدی
ضرر بی حجابی در جامعه، متوجه تمام افراد جامعه است نه فقط بخشی از آنها

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Enter Captcha Here : *

Reload Image

فهرست